آیا-ندادن-نفقه-فرزند-مجازات-دارد؟

بهترین وکیل نفقه در مشهد

آیا ندادن نفقه فرزند مجازات دارد ؟

سلام. طبق حکم دادگاه شوهر سابقم موظف به پرداخت نفقه فرزندم که حضانتش با منه شده اما چند ماه گذشته هیچ وحهی رو پرداخت نکرده چکار باید بکنم؟

سلام دوست عزیزم طبق ماده ۶۴۲ قانون مجازات اسلامی ، مجازات ترک انفاق را سه ماه و یک روز حبس تا چنج ماه تعیین کرده.بنابراین چنانچه شوهر شما از پرداخت نفقه خودداری نماید شما می توانید به وسیله وکیل طرح شکایت کیفری ترک انفاق  را به دادگاه ارئه دهید.

گروه وکلای نوین با داشتن سابقه درخشان و تخصصی کردن پرونده ها به وکیل مربوطه در خدمت شماست. 

برای گرفتن مشاوره حضوری رایگان از بهترین وکیل مشهد اینجا کلیک کنید.

وکیل نوین سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه ها برداشته است ، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی میگردد .در حین روند پرونده به پیگیری های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظر سنجی هایی صورت میپذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض میگردد ، این امر باعث میشود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص نفقه

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه(6)

    • نازنین همتی

    • 6 سال قبل

    سلام خسته نباشید.من ی دختر۲۰ساله ام.۲ساله ک پدرو مادرم جداشدن از هم من با مادرم زندگی میکنم اما تو سند طلاق قید نشده ک من با مادرم باشم.پدرم تا دوسال پیش منو همیشه ب باد کتک میگرفت.با کمربند مشت لگد حتی بیمارستان هم رفتم.اما دچار شکستگی استخون و پارگی عضله نشدم.در حد از هوش رفتن و کبودی و خراشیدگی بود.‌از وقتی جداشدن هیچ خرجو نفقه ای ب من نداده حتی مبلغ یارانمو پدرم میگیره..‌‌.ایا الان میتونم شکایت کنم؟بخاطر کتکا و نفقه

      • somaye.rad

      • 6 سال قبل

      سلام عزیزم شما که بحث حضانت واست مطرح نیست. ولیکن برای نفقه از اونجایی که دختر هستی و مجرد میشه برات نفقه رو درخواست کرد و پدرتون رو ملزم به پرداخت نفقه کرد.
      برای کتک ها چون دوسال گذشته مشمول مرور زمان شده عزیزم و قابل پیگیری نیست مگر مجدد تکرار بشه

    • نازنین همتی

    • 6 سال قبل

    ممنون از پاسخگوئیتون.برای ازدواج حتما باید اجازه پدرم باشه؟و اینکه من برای دانشگا سهمیه فرزندان شاهد رو دارم.پدرم میتونن سهمیه منو قطع کنن؟ک از جانبازیشون سهمیه نداشته باشم؟

      • somaye.rad

      • 6 سال قبل

      سلام. برای ازدواج اذن پدر لارم است مگر پدر بدون مصلحت اذن ندهد. که میتوان از طریق دادگاه اذن ازدواج را علی رغم مخالفت پدر اخذ نمود.ولی در مورد سهمیه امکان حذف از سیستم بنیاد جانبازان وجود ندارد چون نام شما به عنوان فرزند در شناسنامه پدرتان وجود دارد.

    • ناشناس

    • 7 ماه قبل

    من ناپدری دارم و به شدت کتکم میزنه اما جایی رو ندارم برم میتونم شکایت کنم و جایی هست تحت پوشش بگیرن منو؟!

      • حمیدرضا عظیمی

      • 7 ماه قبل

      سلام دخترین یا پسر و چند سالتونه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود